Harmonogram dnia

7:00-9:00

Świetlica przedszkolna:

czas przychodzenia dzieci do przedszkola – dowolne zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy konstrukcyjne z klockami, zabawy stolikowe, rysowanie i kolorowanie

9:00-09:30

Przygotowanie do śniadania (pomoc w nakrywaniu do stołu, mycie rąk) i śniadanie.

9:30-12:00

W RAMACH CZESNEGO CODZIENNIE REALIZUJEMY NASTĘPUJĄCE ZAJĘCIA:

  • Zajęcia dydaktyczne wg podstawy programowej
  • „W krainie głosek i liter – Glottodydaktyka” wg programu prof. Rocławskiego – przygotowanie do nauki czytania i pisania
  • Gimnastyka buzi i języka – profilaktyka logopedyczna
  • Dziecięca Matematyka wg programu prof. Gruszczyk – Kolczyńskiej
  • Język angielski
  • Grafomotoryka – zajęcia rozwijające sprawność manualną ręki
  • Wesołe Nutki – zajęcia muzyczne
  • Spotkania z przyrodą
  • Zajęcia ekologiczne
  • Edukacja społeczna
  • Edukacja zdrowotna i savoir-vivre
  • Kącik czytelniczy – codzienne spotkania z literaturą dla dzieci
  • Gry i zabawy ruchowe
  • Klockomania – zajęcia konstrukcyjne
  • Aktywności ruchowe na świeżym powietrzu – spacery oraz zabawy na placu zabaw

 

W RAMACH CZESNEGO, W WYBRANE DNI TYGODNIA, REALIZUJEMY NASTĘPUJĄCE ZAJĘCIA DODATKOWE:

 

  • Multisport – gimnastyka ogólnorozwojowa, poznawanie różnych dyscyplin sportowych
  • Zajęcia wspomagające rozwój emocjonalny dzieci – Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne
  • Rytmika – zajęcia umuzykalniające, taneczne, gra na instrumentach perkusyjnych
  • „Wzory i obrazki” – rozwijanie percepcji wzrokowej
  • Origami – sztuka składania papieru
  • Kuchcikolandia – zajęcia kulinarne
  • Kino – Bambino
  • Mali Artyści – warsztaty plastyczne z elementami Arteterapii
  • Tenis stołowy – ping-pong
  • Papieroplastyka
  • Bajkoterapia
  • Klub Podróżnika
  • Mali Naukowcy – eksperymenty i doświadczenia naukowe

 

12:30-13:00

Przygotowanie do obiadu (pomoc w nakrywaniu do stołu, mycie rąk) i obiad – pierwsze danie.

13:00-14:30

Popołudniowa sjesta: leżakowanie (maluszki) lub odpoczynek (starszaki). Czytanie literatury dziecięcej. Zabawy w kącikach zainteresowań. Aktywność indywidualna lub zajęcia grupowe.

14:30-15:00

Przygotowanie do obiadu (pomoc w nakrywaniu do stołu, mycie rąk) i obiad – drugie danie.

15:00-16:00

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Praca indywidualna – twórcze aktywności dostosowane do potrzeb i zdolności każdego dziecka. Rozwijanie zainteresowań i talentów dzieci.

16:00-16:30

Przygotowanie do pierwszego podwieczorku (pomoc w nakrywaniu do stołu, mycie rąk) i podwieczorek.

16:30-18:00

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, malowanie, rysowanie, zabawy z chustą animacyjną, zabawy ruchowe.

18:00-18:30

Przygotowanie do drugiego podwieczorku (pomoc w nakrywaniu do stołu, mycie rąk) i podwieczorek.

18:30-19:00

Gry i zabawy planszowe, układanki, puzzle, kolorowanie obrazków, rysowanie, malowanie, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.