7:00-9:00
Świetlica przedszkolna:
czas przychodzenia dzieci do przedszkola – dowolne zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy konstrukcyjne z klockami, zabawy stolikowe, rysowanie i kolorowanie
9:00-09:30
Przygotowanie do śniadania (pomoc w nakrywaniu do stołu, mycie rąk) i śniadanie.
9:30-12:00
W RAMACH CZESNEGO CODZIENNIE REALIZUJEMY NASTĘPUJĄCE ZAJĘCIA:
- Zajęcia dydaktyczne wg podstawy programowej
- „W krainie głosek i liter – Glottodydaktyka” wg programu prof. Rocławskiego – przygotowanie do nauki czytania i pisania
- Gimnastyka buzi i języka – profilaktyka logopedyczna
- Dziecięca Matematyka wg programu prof. Gruszczyk – Kolczyńskiej
- Język angielski
- Grafomotoryka – zajęcia rozwijające sprawność manualną ręki
- Wesołe Nutki – zajęcia muzyczne
- Spotkania z przyrodą
- Zajęcia ekologiczne
- Edukacja społeczna
- Edukacja zdrowotna i savoir-vivre
- Kącik czytelniczy – codzienne spotkania z literaturą dla dzieci
- Gry i zabawy ruchowe
- Klockomania – zajęcia konstrukcyjne
- Aktywności ruchowe na świeżym powietrzu – spacery oraz zabawy na placu zabaw
W RAMACH CZESNEGO, W WYBRANE DNI TYGODNIA, REALIZUJEMY NASTĘPUJĄCE ZAJĘCIA DODATKOWE:
- Multisport – gimnastyka ogólnorozwojowa, poznawanie różnych dyscyplin sportowych
- Zajęcia wspomagające rozwój emocjonalny dzieci – Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne
- Rytmika – zajęcia umuzykalniające, taneczne, gra na instrumentach perkusyjnych
- „Wzory i obrazki” – rozwijanie percepcji wzrokowej
- Origami – sztuka składania papieru
- Kuchcikolandia – zajęcia kulinarne
- Kino – Bambino
- Mali Artyści – warsztaty plastyczne z elementami Arteterapii
- Tenis stołowy – ping-pong
- Papieroplastyka
- Bajkoterapia
- Klub Podróżnika
- Mali Naukowcy – eksperymenty i doświadczenia naukowe
12:30-13:00
Przygotowanie do obiadu (pomoc w nakrywaniu do stołu, mycie rąk) i obiad – pierwsze danie.
13:00-14:30
Popołudniowa sjesta: leżakowanie (maluszki) lub odpoczynek (starszaki). Czytanie literatury dziecięcej. Zabawy w kącikach zainteresowań. Aktywność indywidualna lub zajęcia grupowe.
14:30-15:00
Przygotowanie do obiadu (pomoc w nakrywaniu do stołu, mycie rąk) i obiad – drugie danie.
15:00-16:00
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Praca indywidualna – twórcze aktywności dostosowane do potrzeb i zdolności każdego dziecka. Rozwijanie zainteresowań i talentów dzieci.
16:00-16:30
Przygotowanie do pierwszego podwieczorku (pomoc w nakrywaniu do stołu, mycie rąk) i podwieczorek.
16:30-18:00
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, malowanie, rysowanie, zabawy z chustą animacyjną, zabawy ruchowe.
18:00-18:30
Przygotowanie do drugiego podwieczorku (pomoc w nakrywaniu do stołu, mycie rąk) i podwieczorek.
18:30-19:00
Gry i zabawy planszowe, układanki, puzzle, kolorowanie obrazków, rysowanie, malowanie, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.